El nuevo desarrollo del Do 335 con motores más potentes (2 x Jumo 213s con 1750 HP cada uno). El fuselaje fue ensanchado de modo que los miembros de equipo pudieran estar sentados lado a lado, pero escalonado levemente. El fuselaje también fue extendido hacia adelante aproximadamente 35 cm y la superficie del ala creció hasta los 45 m2 y en flecha.
El trabajo del diseño y la inspección de la maqueta fueron completados y la construcción había comenzado, cuando el proyecto fue parado.
Dornier Do 435 - Combat Aircraft Project
Further development of the Do 335 with more powerful engines (2 x Jumo 213s rated at 1750 HP each). The fuselage was widened so that the crew members could be seated side by side, but slightly staggered. The fuselage was also extended forward by approx. 35 cm and the wing surface brought to 45 m2 and swept.
Design work and mock-up inspection were completed and construction had started, when the project was stopped.
Fuente: Libro "Dornier. A Brief History of the Dornier Company" editado por Dornier en 1983
Design work and mock-up inspection were completed and construction had started, when the project was stopped.
Fuente: Libro "Dornier. A Brief History of the Dornier Company" editado por Dornier en 1983
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